Twee vrouwen worden vermoord gevonden, liggend in een riviertje. Van beiden zijn de benen aan elkaar genaaid. Wie wil hen laten lijken op zeemeerminnen en waarom? Officier van justitie Jana Berzelius legt verband met de zaak Simon Norell, een jonge man die zijn familie heeft vermoord en sindsdien vastzit. Maar Simon weigert te praten. Iemand moet zijn vertrouwen winnen en de enige die dat kan, is de man die zich beweegt als een dreigende schaduw in het leven van Jana: Danilo Peña.

Dit is alweer het vijfde deel die draait om officier van justitie Jana Berzelius en dat is te merken. Emelie Schepp groeit echt als schrijfster, dit is terug te zien in haar opbouw en stuctuur maar ook in inhoud en stijl. De serie rondom Jana word steeds beter en ik kan niet wachten tot deel zes uitkomt!

Het verhaal kent meerdere personages, die elk een typerend en sterk karakter hebben. Jana werkt nauw samen met twee rechercheurs, Mia, een alleenstaande jonge vrouw die op zoek is naar een partner en Hendrik, een man met een gezin die zich om Mia ontfermt. En natuurlijk Danilo, iemand uit het verleden van Jana, die ze maar al te graag vergeet. Door alle personages met wie je gaat mee leven en groeit in alle delen, is er een juiste balans tussen de spannende stukken en de privésfeer van Mia, Hendrik en Jana.

Het plot is ontzettend goed uitgewerkt; voor mij bleef het lang een raadsel wie de dader was én waarom de dader zoveel vrouwen heeft vermoord. Het verhaal kent soms ook wat ongeloofwaardige stukken maar dat wordt Emelie Schepp vergeven. Vooral na de verrassende cliffhanger! Wanneer komt deel zes ook alweer uit?

Genre: Thrillers & Spanning
Serie: Jana Berzelius (5)
Uitgeverij De Fontein Romans & Spanning